Monday 1 July 2013

Lindungi IP Dengan Platinum Hide IP




Kenapa Sembunyikan/ Hide IP?

Ianya sebagai melindungi ip kita daripada dikesan oleh orang lain sebagai contoh, klik laman web ini http://www.tracemyip.org/ . Di laman ini, anda dapat mengetahui ip address anda bukan? dan ianya bukan sahaja anda yang mengetahuinya tetapi ramai yang boleh detect di mana anda berada jika anda memasuki laman2 web yang mencurigakan, dan ini akan digunakan oleh para penggodam untuk menggodam komputer anda/ mencuri identiti anda.

Menyembunyikan IP adalah pekara yang pasti dilakukan oleh black hat hacker bagi menggodam untuk mencuri sesuatu maklumat tanpa dikesan oleh sesiapa/ pihak berkuasa.




Platinum Hide IP dicipta bagi anda yang berasa bimbang tentang keselamatan anda dalam melayari internet. 


Platinum Hide IP digunakan bagi:

Menyembunyikan web yang anda layari:
-IP sebenar anda akan disembunyikan apabila anda melayari di Internet, menyimpan aktiviti dalam talian anda daripada dikesan oleh orang lain.


Melindungi Pengenalan Anda:
-Melayari web tanpa nama(anonymous) membolehkan anda untuk mengelakkan penggodam daripada mencuri identiti anda atau maklumat peribadi yang lain, dan memastikan komputer anda selamat daripada serangan penggodam atau risiko lain.


Pilih Negara IP dan Check IP:
Menaraikan proxy2 negara yang membolehkan anda memilih salah satu negara dari proxy tersebut.


Memasuki semula daripada Forum dan Laman Web yang pernah menyekat anda:
Menukar alamat IP anda dan kemudian anda boleh memasuki dari mana-mana forum atau laman web yang disekat yang mengharamkan anda memasukinya.


Operasi sistem (OS):
Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows 7 (32-bit dan 64-bit)



No comments:

Post a Comment